Spontan löshoppning

Igår var det en lite nipprig Ariel jag ställde på skötselplatsen och eftersom jag visste att ridbanan var tom så kunde jag inte motstå att släppa lös henne en stund där. Som hon rejsade... Svansen upp och öronen fram. <3

På ridbanan stod det några hinder uppställda, men de var placerade så man utan problem kunde ta sig förbi och ingen av dem stod på fyrkantsspåret. Ariel rejsade flera varv förbi hindrena och så plötsligt hoppade hon ett utav dem. Sötnosen!

Mera galopp blandat med lite trav blev det några varv till, innan hon satsade på ett annat hinder och hoppade. Min lilla hoppetossa. Sedan försökte hon galoppera över travbommarna men det blev lite halvsvårt. ;-) När hon studsat över en cavaletti flera gånger (värsta omhoppningssvängarna) tyckte jag det fick räcka och så skrittade jag av henne vid hand. Ögonen lyste på henne, det märks hur mycket hon tycker om att galoppera och hoppa. Till våren blir det massvis med hoppning, lovade jag henne...

Sedan stod hon lugnt på skötselplatsen medan jag mockade och fixade i boxen. Innan jag åkte till stallet hämtade jag paketet med hinkarna, så nu satte jag fast vattenhinken temporärt med ett grimskaft och fyllde på med saltvatten. Jag börjar med 9 gram salt/12 liter vatten och ökar varje dag tills jag är uppe i 90 gram salt. Mer ger jag henne inte, även om jag egentligen kan ge 108 gram.

När boxen var klar så fick Ariel sig en genomborstning innan hon återvände till boxen och jag fixade fodret. Såg att hon (igen) inte fått middagsmorötterna, så jag gick och gav henne dem. Gick även ut i hagen med morgon- och lunchhösilage, det har snälla M gjort i ordning hela veckan. Tänkte göra fler påsar än bara för nästkommande dag, men tänkte att det var dumt om det nu skulle spöregna hela dagen.

Sedan traskade jag hemåt i mörkret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0