Vi börjar landa

Igår var jag rekordsnabb och fixade allt i stallet inklusive hämta häst på 45 minuter. Ariel hade inte rört runt lika mycket i boxen, så det kändes som att hon varit lite lugnare ändå.

Idag blev det också mest mockning och foderfix, men när jag hämtat in Ariel från hagen så tog vi oss en sväng till paddocken för lite trav över bommar (de där tio bommarna ligger fortfarande kvar) och lydnadsträning. Vi tränade även på att ställa sig rakt vid uppsittningsplatsen, det hade Ariel helt glömt bort hur man gör. ;-)

Jag har varit lite bekymrad över vem som skall ta hand om Ariel under julhelgen, då jag åker bort tre dagar. Men tre snälla stallkompisar ställer upp och räddar min helg!

Vidare så blir det ihopsläpp med ny hagkompis på söndag, det blir Ariels boxgranne Raffinet som hon kommer att få umgås med även i hagen. Jag tror det blir jättebra, bara jag får av broddarna på bakskorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0