Mattes hjärtehäst!

Svängde förbi Ariel på väg hem från Hampus, saknade henne så! Jag är ju van att träffa henne varje dag och nu har vi inte setts på fem (!) dagar.

Ariel verkade känna samma sak, för hon kom i full galopp när jag ropade. Hjärtehästen! Hon mumsade glatt i sig godiset jag hade med mig och visade mig sedan att hon visst kunde slicka på saltstenen med munkorg. Hålet som jag klippte upp vid hakan ifjol (som Lucky dragit sönder) går att dra fram till mulen så hon kan slicka. Frågan är hur mycket gräs som hon kan få i sig på samma sätt...

Hon har fått skav på hakan av munkorgen, så det måste tvättas och smörjas in imorgon. Jag kliade henne lite på juvret också innan jag lämnade henne med de andra hästarna. Förhoppningsvis kommer nya munkorgen snart och då får hon byta till en hel och fin.

Imorgon blir det dressyrträning, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0