Färdigpackad

Imorse hade jag utsläppet, så jag passade på att tempa Ariel. Hon var nöjd och glad, hade ätit upp allt foder från igår, trots att det var 14 kg blött hösilage. Den hästen kan proppa i sig. ;-)

När alla hästarna var ute så mockade jag boxen och fixade foder. Sedan rengjorde jag alla hinkar som skulle med plus de vanliga foderhinkarna.

Sedan blev det att kånka grejer till bil och transport. Försöker att bara ta med måste-grejer, men det blir ändå en hel del. Två regntäcken, två fleecetäcken och ett svettäcke. Ländtäcket, sadeln med tillbehör, skötselgrejer och förstås foder. Listan kan göras lång...

Till sist var jag dock klar och kunde åka hem. Blev en sväng förbi macken så bilen är nytankad och luften i däcken kollade.

Imorgon hinner jag kanske inte med någon uppdatering, men håll gärna tummarna mellan 10-15, för då är vi ute på banan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0