Lite bus

Igår hade jag en idé om att rida en sväng, men efter att ha sett fröken lerhög i hagen och samtidigt konstaterat att det började spöregna, så beslöt jag mig för att hon fick vara ledig en dag till.

Mockade och fixade foder, packade sedan upp nästan allt efter tävlingen. Det mesta var ganska blött. :-S Hängde täckena på tork och spolade ur hinkarna.

Sedan fick Ariel komma in och äta middag, medan jag pysslade klart med det sista och mockade på ridbanan. När hon ätit färdigt släppte jag henne i paddocken i några minuter. Hon rejsade glatt runt och började ganska direkt att springa i en stor åttvolt och göra byten i mitten. Sötnosen! Ett par bakutsparkar blev det också, men sedan var hon nöjd över att bara galoppera.

När hon tröttnat så fick hon beta gräs fem minuter innan hon fick återvända till stallet och jag åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0