Piggelina

Igår var det dags att ta träckprov på hästarna, vilket förstås tog en stund. Ariel fick stå på skötselplatsen medan jag mockade och fixade foder. Vi fick inte ta bajs från boxen, så det var bara att vänta ut Ariel... ;-)

Sprang med henne medan M (som läser till veterinär) tittade och hon såg ingenting konstigt. Ariel var så pigg och ville verkligen vara med matte hela tiden. Så fort jag rörde vid henne så skulle hon klia tillbaka med mulen. Fick lite grus i ena örat bland annat... Busgumman!

Kände även igenon benen innan jag spolade av dem och hon var torr och fin runt om. Sedan fick hon stå ute medan jag sanerade all lera som hon kletat in sig i. Tycker det är lite fascinerande, hon håller sig så fin efter att jag tvättat henne och fram till tävlingen, men så fort det är över så skall hon rulla sig helt grå i leran...

Efter saneringen bajsade hon äntligen, så då kunde jag, efter att ha pussat om henne ordentligt, åka hem igen. Jag hoppas hon inte har någon mask...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0