Två lugna dagar

I förrgår var jag en snabbsväng i stallet, fixade med mockning och foder samt lite pussande på Ariel. Sedan fick jag skjuts till bussen av L och så mycket mer hände nog inte. ;-)

Igår tog jag äntligen tag i projekt svanstvätt. Jag har haft lite ångest över den skitiga svansen och nu fick Ariel snällt stå i spolspiltan medan jag blötte svansen och löddrade in den i såpa. Fyra gånger fick jag tvätta innan den var helt ren... Sedan blev det massor med glansspray innan hon fick återvända till boxen för att torka.



Jag fixade foder och mockade precis som vanligt, pratade med M som har unghingsten Enzo i lösdriften och bestämde att jag bryter vilan på söndag. M skall få låna Krutow och rida en sväng och hon ville ha ridsällskap. Klart man offrar sig. ;-)

Avslutade med att få skjuts av M (ja, Raffinets M) hem till lägenheten. Lyxigt värre! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0