Mocka hela dagen...

Igår fick Ariel komma in en snabb sväng från hagen. Regnet öste ned, det blåste kallt och var ungefär fem plusgrader, så jag var övertygad om att hon frös. Men hon överraskade mig med att nästan vara torr (!) och definitivt varm. Hon hade lyckats hitta ett ställe i hagen där träden skyddade mest från regnet och sedan hjälpte blåsten till att hålla henne torrare. Så inget täcke för damen. ;-)

När jag myst lite med henne fick hon gå ut i hagen igen, medan jag mockade ur hennes box. Hon har ju haft bädd, så det är en hel del som skall ut. Jag slutade räkna vid tio kärror och då såg man inte ens att jag mockat något. :-S

Samtidigt måste jag ju komma ihåg hur skönt det varit hela vintern när det tagit fem minuter att mocka åt henne och ytterligare tio minuter att fylla på halm. Det är lätt att glömma när det luktar ammoniak överallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0