Böja hit och dit

Igår var det fortfarande ljust medan jag gick till stallet. Ljuvligt! Ariel var fortfarande ute i hagen, så jag hann mocka både till henne och Krutow innan det var intag. Medan Ariel åt fixade jag foder till bägge hästarna och fyllde på betfor i foderkammaren.

Sedan fick Ariel stå på skötselplatsen och bli ordentligt genomborstad. Nu fäller hon för fullt och lite lerstänkt var hon också. Dags för hår- och lerperioden... Men jag älskar våren så jag tänker inte klaga.

När hon nästan inte tappade några strån längre åkte utrustningen på. Blev fina dressyrtränset med dyra pannbandet och så G4-sitsen på sadeln.



Gammal bild, nu är det nosgrimma på dressyrtränset också.

Skrittade fram i tio minuter på banan, efter några varv tog jag tyglarna och jobbade med lite böjda spår och halter. Sedan travade vi i tio minuter, serpentiner, volter, tempoväxlingar och övergångar. Ariel jobbade på bra, men det var först på de allra sista volterna som det började kännas som på dressyrträningen. Nu hade jag ju lite tidsbrist, så egentligen skulle ju travarbetet vara första lilla biten av uppvärmningen. Men det kommer fler tillfällen. ;-) Skrittade av Ariel tio minuter på lång tygel, vi tyckte bägge att det var dödstråkigt i paddocken, men så blir det när man inte tar på reflexerna...

Åter i stallet var Ariel mallig (som vanligt) och fick sig en till genomborstning. Sedan var hon nöjd att få återvända till boxen och mumsa halm.

Idag är L snäll och tar hand om Ariel, så jag kan vila upp mig lite. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0