Frustrerande!

Igår var det ett snabbt besök i stallet som gällde, samtidigt som det var det sista på evigheter... Tog bort de tomma hösilagepåsarna och fyllde på i foderhinkarna innan jag ställde upp Ariel i stallgången. Såg direkt att hon tappat en sko. SUCK!

Mockade lite snabbt innan jag slösade bort den sista kvarten på att försöka få loss broddarna på resterande skor. Blev så arg och frustrerade när de inte ville lossna, fick totalt bort fyra stycken bara. :-(

Ariel var lilla ljuset, men det kändes skitjobbigt att avsluta med en tråkig upplevelse där jag sliter med hennes hovar istället för att mysa och borsta som jag tänkt mig.

Pussade henne hejdå och så fick hon återvända till boxen. Jag fick skjuts av snälla C till bussen och sedan blev det sms och telefonsamtal med medryttare och hovslagare. Hovslagaren kommer på onsdag, och medryttarna kunde tänka sig att bara gosa och sköta om Ariel i väntan på ny sko. Tur att det är mjukt i markerna så det inte gör så stor skillnad med och utan sko.

Nä, usch vilket tråkigt sätt att inleda semestern på. Men jag lovar att försöka uppdatera lite smått även under min frånvaro, jag är tillbaka på påskdagen och då blir det ridning av!

En månad kvar till tävlingsdebuten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0