Irriterande när saker går fel

Igår var det en snabbvisit i stallet som gällde, även om den kunde blivit ännu snabbare...

Hade förberett innan så jag bara behövde hälla mineralerna och vitaminerna i rätt hink samt blanda betfor. Sedan ställde jag upp Ariel på skötselplatsen och mockade. Upptäckte när jag skulle flytta på de tomma hösilagepåsarna att Ariel fått sitt kvällshösilage istället för middagshösilaget. SUCK!

Vi har två krokar som vi hänger våra påsar på, den övre är för kvällen och den nedre för middag. Hänger det två påsar på samma krok så tar man den yttersta. Inte svårt alls. Men trots att alla påsarna hängde rätt så fick Ariel 3 kg för mycket till middag, vilket förstås ställer till det rent fodermässigt. Jag vill ju att hon har mest foder till kvällen, så hon får normalt 1 kg till middag och 4 kg till kvällen.

Så istället för att snabbt ställa in Ariel i boxen igen och skynda till bussen fick jag gå ut och packa en ny kvällspåse, men det blev bara 2 kg i den så hon fick bara 1 kg för mycket totalt. Men i och med det hann jag inte med den buss jag tänkt, utan fick vänta en halvtimme.

Borstade igenom Ariel under tiden och sedan kom min räddande ängel A och skjutsade hem mig. Snällt av henne. :-)

För den nyfikne har jag ökat på Ariels hösilagemängd till totalt 11 kg, då hon är i perfekt hull nu. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0