Lite småpyssel

Idag blev det en vilodag för Ariel, då jag försov mig (!) och fick lite tidsbrist. Mockade och fixade foder, samt mockade bort två kärror med ratat hösilage från vinterhagen. Det är dock minst en kärra kvar att ta bort. :-S

Sedan fick Ariel lite omsorg, rengjorde juver och smorde in där myggen bitit henne. Snart måste jag åka till Hööks och köpa myggmedel, men jag tänkte invänta att hon blir lite mer besvärad än vad hon är nu. Kanske borde jag köpa ett flugtäcke också?

Hon var i alla fall inte gallig i benen och kall om hovarna, så det kändes som övergången till bete gått riktigt bra. Nu väntar hon bara ivrigt på sin nya bästis, Hampus! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0