Två dagar igen

I förrgår var jag en riktig snabbsväng i stallet. Bara mocka och fixa foder samt en snabb liten puss på Ariel.

Igår fick hon beta igen, medan jag borstade av henne både lera och päls samt masserade bakbenen. Jag ringde även och pratade med en fälttävlanstränare och bokade in en terrängträning för henne nästa fredag. Sjukt spännande kommer det att bli. Jag poängterade dock att Ariel bara hoppat några stockar och att jag inte ridit en riktig terrängbana på mer än tio år.

Ariel fick sedan stå på skötselplatsen medan jag mockade och fixade foder. Jag har så smått börjat vänja in henne på Krafft Groov 60. Under sommaren ingår inget foder och jag behövde ha någonting att blanda med mineralerna. Räknade lite på det och med 2 hg Krafft Groov 60 och 50 g Krafft Miner Grön får hon i sig det hon behöver i mineralväg. Att jag valde just Krafft Groov 60 beror bara på att jag har en sådan säck hemma, min kanin äter det istället för kaninpellets.

När jag var klar med allt fick Ariel återvända till boxen, jag fortsatte ignorera mina skitiga grejer och åkte hem. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0