Dräktig eller???

Idag gjorde jag ett dräktighetstest på Ariel. Det var ett hemmatest som jag beställt från www.avelssto.se där man testar med hjälp av några bloddroppar från stoet.
 
Resultatet skall visa sig som en ljuslila prick och jag tyckte mig ana en sådan när jag testat klart. Visade teststickan för E, men då syntes ingen prick längre. Hm... När jag sedan skulle visa V en stund senare så såg vi bägge två en svag ljuslila prick.
 
Så jag har mailat återförsäljaren och frågat vad som gäller. Betyder det att hon är dräktig eller är hon inte dräktig? Blev lite av ett antiklimax... Men jag lovar att uppdatera när jag vet.
 
Testet gjordes på dag 91-98 i dräktigheten och om det är så att Ariel är dräktig så börjar det snart bli dags att vaccinera mot abortvirus. Imorgon går Ariel in i fjärde dräktighetsmånaden och det är i femte dräktighetsmånaden som man vaccinerar första gången.
 
I övrigt mår damen bra, även om hon är lite väl hetsig när det är dags för utfodring. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0