Hingstvalsångest

Till årets betäckning hade jag bestämt hingst sedan länge tillbaka. I januari var jag i kontakt med hingsthållare för att diskutera mitt besvärliga sto som kräver fribetäckning för att brunsta. Det var inga problem.
 
Hingsten ifråga passar mitt sto väldigt bra både exteriört och härstamningsmässigt. Det är en yngre hingst som inte lämnat så många avkommor ännu.
 
Men nu har jag börjat snegla på en annan hingst. Det är en äldre hingst som förmodligen inte kommer finnas tillgänglig så länge till. Hingsten skulle vara en väldigt spännande kombination till mitt sto, men resvägen är längre och jag vet förstås inte hur hingsthållaren ställer sig till fribetäckning.
 
Jag tänkte kontakta hingsthållaren till den äldre hingsten och höra mig för lite, om han står på fribetäckning blir det ett väldigt svårt val. :-S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0