Stoppa nosen i grimman

Igår fortsatte vi klickerträningen. Jag var mer konsekvent denna gång, genom att hålla mig till samma övning hela tiden. Vi fokuserade på att hon skulle ta på sig grimman själv. Först fick hon belöning så fort hon nuddade grimman, sedan gick jag successivt över till att hon skulle stoppa in huvudet i den och slutligen fick hon bara godis när hon stoppat huvudet så långt in att nosen var på plats i nosdelen.
 
Hon tröttnade ett par gånger på träningen och gjorde något annat, (spanade efter bilar, drack vatten etc) men återkom till mig efter någon minut. Det känns helt okej, hon behöver tänka över vad vi sysslar med. Det märktes att hon fick en hel del att tänka på!
 
När vi avslutade stoppade hon huvudet i grimman så fort jag höll fram den, mycket imponerande! :-D
 
Jag följer min kompis M:s råd och ger max trettio godisbitar per träningstillfälle. Det är ett bra sätt att se så träningen inte blir för långrandig heller. Trettio godisbitar är en mindre morot, så det är lagom med extra näringsintag för Ariel också.
 
Hon äter nu enbart hösilage och håller hullet perfekt på det. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0