Inkörning steg 2

Igår blev det fortsättning på inkörningen. Selen åkte på igen, men den här gången trasslade jag med tömmarna och provade att tömköra Ariel. Hon är ju tömkörd mycket som liten, när jag använde min gamla bröstsele.
 
Ett år gammal...
 
 
Sedan har ju F tömkört henne en hel del under våren, men då med tömkörningsgjorden och fokus dressyrjobb. Nästan fem år gammal...
 
 
Så Ariel var cool och fokuserad när vi traskade omkring på ridbanan. Gjorde en del halter och hon vill gärna gå fram innan jag smackar, så det måste vi träna mer på. Sedan tog vi oss en sväng ute också, det var inga som helst problem. Hon tyckte det var skoj att få göra någonting. :-)
 
Nästa gång måste jag ha hjälp, då någon måste släpa däcket efter henne. Får se om någon är i stallet samtidigt som mig snart och har lite tid över. ;-)
 
Åter i stallet fick hon kraftfoder medan jag selade av. Sedan återvände hon till sin älskade halmhög där hon tillbringar nästan lika mycket tid som vid hösilagebalen. Äta och sova är hennes melodi. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0