Stormvarning

I söndags blåste det ganska mycket och ju längre tid jag var i stallet desto mer blåste det. :-S Det är inget väder jag kan rida Ariel i, så jag släppte lös henne en stund på ridbanan istället.
 
Busiga fröken pep iväg ganska direkt och försökte hitta någonstans där hon kunde ta sig ut från ridbanan och rymma tillbaka till hagen. ;-) Jag försökte få lite fokus på henne, men det blev mest att hon rusade omkring i glad trav eller ännu gladare galopp och ignorerade att matte fanns med...
 
Hon var inte stressad, utan bara på tårna och tyckte nog det var skoj med lite snö att busa i... Hm... Jag lyckades i alla fall få henne att komma på inkallning några gånger, men så fort hon kommit in till mig så for hon tillbaka ut på ridbanan och rejsade.
 
När hon verkade vara nöjd med busandet fick hon återvända till stallet för kraftfoder och mera borstande. Pälsen faller i drivor på henne nu...
 
Sedan dess har det varit för dåligt väder för att jag skulle våga mig ut till stallet i mörkret, så det blir först på fredag jag träffar Ariel igen. Sedan är jag bortrest i över en vecka, gissa om jag kommer att sakna henne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0