Svanstvätt och mysig promenad

Igår gav jag mig i kast med att tvätta Ariels (äckliga) svans. Det blev blötläggning i hink med varmvatten och så avspolning med kallt vatten i vattenslang. Drömmer om spolspiltan vi hade på förra stället med både varmt och kallt vatten... Tre schamponeringar krävdes det innan svansen kunde kvalificeras som hjälpligt ren. 
 
Den ser rätt ynklig ut som blöt... 
 
 
Jag sprayade den med massor av pälsglans och borstade igenom med svansborsten. Den har för övrigt legat nedpackad sedan minst ett år tillbaka, så det var på tiden... ;-)
 
Sedan gick vi på promenad en halvtimme längs grusvägen till vänster. Ariel var så där härligt lyhörd och mysig som hon kan vara och jag kände hur härligt det var att vara tillsammans med henne igen.
 
Tillbaka vid stallet så blev det lite allmänt pyssel, svansen hade då torkat och blivit helt okej faktiskt. Kanske lite för tunn. ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0