Mera dressyr

Igår fick Ariel träffa N, som skall rida henne i luciatåget på fredag. Jag kommer att leda ekipaget, men N ville gärna känna efter hur sadeln och Ariel kändes. Ariel har ju en lite annorlunda sadel jämfört med många andra hästar. ;-) Ariel själv var lite konfunderade över någon annan i sadeln, det har ju inte hänt sedan hoppträningen med E 2012... Men hon följde mig snällt och jag tror det kommer att gå riktigt bra på fredag. Hoppas kunna ta någon bild, Ariel kommer att vara helt utstyrd i rött, med benskydd, boots, padden, tränset och förbygeln. :-D
 
Sedan red jag dressyr i paddocken. Jobbade på volten i trav med ställningen, flyttade ut bakdelen i skritt samt gjorde en fattning i varje varv (som hon satte klockrent bägge två). Hon var ganska så taggad, vilket inte är konstigt med tanke på att hon vilat så länge, men jag kunde mestadels av tiden förmå henne till att använda energin till jobb. Bland annat gjorde vi några riktigt härliga skänkelvikningar i trav. :-)
 
Hon reagerade ganska häftigt när jag spände sadelgjorden innan ridningen, men när jag testade efteråt och "fuldrog" så fick jag ingen reaktion alls. Funderar på om det antingen är för att hon blivit varm i musklerna av ridningen eller för att hon helt enkel satt sadelgjorden i samband med ont vid sadling. Hm... Mitt gjordskydd i fårskinn har i alla fall kommit, så nästa pass skall jag testa att ha det och se hur hon reagerar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0