Övertänd

Idag skulle jag bara fixa i stallet lite snabbt, men när jag gick ut med hösilagepåsen (morgondagens frukost) kom Ariel i full fart genom hagen och slog bakut tre gånger i rad. Hm... Då den främre delen av hagen är ganska knögglig, så beslöt jag mig för att låta henne röra sig på lite trevligare underlag.
 
Tog ut henne från hagen och släppte henne helt enkelt på ridbanan. Jösses vad hon rejsade... Det var som om hon hetsade upp sig själv, ju mer hon sprang desto piggare blev hon. :-P

Jag fick både se fin trav och luftig galopp, balanstrav med svansen i vädret och galoppombyten. Hon var så glad över att få lite bättre underlag under fötterna och jag fick ett kvitto på att hon kanske har lite träningsvärk, men det är nog dags att börja röra på henne ändå. Finaste tjejen!
 
Filmade en del och hoppas kunna få upp det på youtube så jag kan lägga in filmerna här i bloggen. Har även en del tidigare filmer jag funderar på att lägga upp, frågan är om de skall läggas in i de inlägg de hör till eller om de skall få ett helt eget inlägg? Klurar lite på det...
 
Borde egentligen sätta igång Ariel redan nu, men jag har blivit förkyld, så jag vill avvakta tills jag är säker på att jag är piggare. Behöver ha all skärpa som går när det är dags att rida henne igen. :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0