Dressyrstjärna

Wow vilken träning vi hade igår!
 
Skrittade fram i en sommarhage och joggade även lite i trav där. Ariel kändes lite på tårna men ändå mjuk i kroppen. Testade att galoppera också, men efter några språng fick vi extra skjuts av hästarna i hagen bredvid, som rejsade ikapp, så då fick det vara med galoppen. :-P
 
Underlaget på ridbanan var ganska hårt och isigt, så vi höll oss till skritt och trav på träningen. Först fick vi trava genom kortsidan, rida längs diagonalen och efter halva diagonalen göra skänkelvikning ut till spåret. När vi fick till det allt bättre, så fick vi successivt börja allt tidigare med skänkelvikningen. Ariel kom till riktigt bra arbete och jag tyckte faktiskt det gick riktigt bra, bara jag hade koll på hjälperna. Skoj!
 
Sedan fortsatte vi på fyrkantsspåret, men kapade av långsidorna lite, så vi red på ca 20x40 metersbana. På kortsidorna skulle hon vara rak, medan hon på långsidorna skulle gå med bogen in. Supersvårt, men roligt! När vi fick till det rätt, så behövde jag bara sitta stilla så fortsatte Ariel att dansa fram. <3 Hon var verkligen fantastisk och blev grymt fin av arbetet. På kortsidorna bara flöt vi fram. :-D
 
Avslutade med att trava på volten på en helt lösgjord häst, en sådan grym känsla! Joggade av henne lång och låg, även om hon blev lite distraherade av andra hästar då och då. ;-) Något vi behöver bli ännu bättre på, fullt fokus på ridningen och inte allt runt omkring (gäller oss båda).
 
Skrittade av på ridbanan också och bara njöt av en nöjd häst och känslan av att verkligen dansa tillsammans. Så roligt att avsluta innan semestern (jag åker bort och Ariel vilar) med ett sådant toppenpass. Hoppas kunna träna om två veckor igen, längtar redan!

Kommentarer
Postat av: Juli

Vad kul att det gick så bra!
Men du, isigt? Hur kallt har du det där du bor? Här nere i Skåne finns som tur är ingen snö eller is än, jag fasar riktigt inför kalla och halkiga mornar..

Svar: Haha, jag bor i Norrland vet du! Minus tre grader har vi just nu. ;-)
Ariel

2014-11-13 @ 17:47:24
URL: http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0