Påverkbar galopp

I lördags var det träning igen. Ariel kändes väldigt på tårna, speciellt som hon nu hade ordentligt med fäste... Skrittade fram på grusvägen och testade sedan att både jogga och galoppera. Ariel hade tryck i bakdelen, men jag kunde dämpa henne lite i alla fall.
 
Inne på ridbanan började vi med ställning och böjning på volten i skritt och trav. När det kändes bra ändrade vi till att rida en stor åttvolt i trav, så jag fick byta riktning ofta. Ariel blev superfin av det arbetet, men jag har lite svårt att komma över till höger. Fick överdriva åt höger och bara tänka fram med ytteraxeln i vänster varv.
 
Red sedan kort trav på volten, följt av galoppfattning och kort galopp. Kunde reglera galoppen på ett annat sätt och även börja tänka lite, lite ställd i galoppen. Tjoho vilket framsteg! Det kändes riktigt bra i galoppen, så visst har det hänt massor med oss sedan vi började träna!
 
Joggade ned henne och det märktes att hon var trött av träningen. Helt klart hade jag hittat något sätt att komma åt henne lite extra, för så trött som hon var i lördags brukar hon inte bli av en halvtimme. Skrittade sedan av henne ute i tjugo minuter så all mjölksyra verkligen skulle få möjlighet att försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0