Lugna en överpigg häst

I onsdags var det dressyrträning igen. Jag skrittade fram ute och hade verkligen fullt upp med en överpigg Ariel. :-S Jag vet ju att hon blir så här av att stå inne nattetid, men det gör det inte precis roligare. Önskar att jag kunde rida två timmar varje dag, men jag är egentligen inte övertygad om att det skulle hjälpa.

 

När vi kom in på ridbanan förvarnade jag P om hur pigg hon var, så vi fick genast börja jobba. Flytt av bakdel utåt på volten. Först i skritt, vilket var jobbigt, och sedan i trav, vilket var ännu jobbigare. Jag strulade till det också, genom att inte riktigt få till det med hjälperna. Jag VET JU hur jag skall göra, men inte sjutton kan jag få min kropp att göra det. Suck!

 

Provade att flytta ut bakdelen i trav och sedan fatta galopp ur det och Ariel presterade riktigt fina fattningar. <3 Galoppen börjar verkligen bli riktigt bra, bara jag kan sitta och RIDA hela tiden. Men det kommer förhoppningsvis snart. ;-)

 

Ariel var rejält trött efter träningen och jag skrittade ut en mycket lugnare häst än innan. Så skönt, då vet jag att flytt av bakdel är något jag kan använda mig av när hon taggar till. Vilket hon lär göra framöver också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0