Avspänd promenad

Jag hade egentligen tänkt prova att rida ett dressyrpass på vändplanen idag, men Ariel var inte särskilt intresserad av att komma fram till mig i boxen. Alltid en varningssignal, så när jag efter lite lock och pock fick henne att komma till mig, fick det bli en mysig promenad istället.
 
Vi kom inte många meter förrän Ariel prompt skulle kolla vad pappa gjorde för något (däckbyte på bil). Hon hälsade på honom intresserat och blev sedan lite rädd när han hissade upp bilen på lyftanordningen. Men hon studsade bara till och var kvar bredvid mig medan jag pratade lugnande med henne. När kompressorn startade blev hon också orolig, men samma sak där, eftersom matte inte blev upprörd så lugnade hon sig direkt. <3
 
Sedan gick vi till vändplanen för att kolla underlaget. Kikade på en del spännande saker längs vägen och jag upplevde att Ariel slappnade av alltmer ju längre vi gick. Hon är ju van från unghästtiden att gå på promenad med mig och det är någonting hon känner sig väldigt trygg med. Flera gånger buffade hon på min hand, bara för att checka av att jag var med henne. ;-)
 
Underlaget var sådär på vändplanen, så vi får avvakta med dressyr där ett tag till. Hemvägen gick i samma lugna, harmoniska känsla som bortavägen, men vi avslutade med att undersöka den intressanta traktorn som stod bredvid stallet. ;-) Ariel älskar verkligen traktorer, vet inte riktigt varifrån hon fått det. :-P
 
Själv kände jag mig så lycklig och harmonisk med min häst, så jag bestämde mig för att definitivt göra om det här. Kanske inte just att promenera, men att landa i nuet och vara på samma våglängd som henne. Min hjärtehäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0