Barbackadressyr efter besvikelse

I förrgår gick min dragbil igenom besiktningen, så när jag kom hem kopplade jag på transporten och ströade upp den. Sedan packade jag in Ariel grejer för att snabbt kunna åka iväg dagen därpå. 
 
Dvs igår. Tog in hästarna och gjorde klart Ariel för lastning. Körde fram släpet en bit så jag kunde pumpa i mer luft i däckena. När jag skulle pumpa högerdäcket så spricker (!) ventilen så all luft pyser ut. Va fasiken?! Ringde min expert till pappa, som förklarade att det fanns två alternativ. Antingen byta till vinterdäcket (vi skulle ju bara en mil) eller stanna hemma. Däcket måste till däckfirma för lagning. Suck!
 
Så med en stor klump av besvikelse fick vi stanna hemma. Hade först tänkt strunta i ridningen, men Ariel stod och var rätt taggad inne i stallet. Så det fick bli dressyr hemma istället för på ridbanan i Nyland. Iddes inte ens ta på sadel och började först med att rida fram runt gården och ned till sjön för att kolla eventuella ridmöjligheter där. Ariel tuffade på så glatt och lyssnade riktigt bra. 

Red sedan till ridbanan för att kolla underlaget. Det var hyfsat, så vi red lite skrittdressyr där och även lite trav på grusvägen. Successivt jobbade Ariel på allt bättre, lite småtjafsig i munnen, men inte värre än att jag kunde reda ut det. 
 
Hemma igen kände jag mig mycket nöjd och till min förvåning hade vi ridit i 50 min! Rätt så lagom med krav också, eftersom jag satt barbacka och fick träna en del på min balans. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0