Ryttarfokus

Igår var det premiärridning på ridbanan för i år. Underbart att det inte är någon snö där längre! <3 Vi skrittade dit och sedan fick Ariel trava över sex markbommar som jag lagt ut. Fokuset var dock på mig, jag skulle jobba med att stå i lätt sits, så Ariel fick sköta sig själv ganska mycket. Först travade vi fem gånger i höger varv och gjorde halt efter varje gång. Sedan bytte vi till vänster varv och halt efteråt. Det var lite svårare eftersom nosen då pekade hemåt. ;-)
 
Avslutade med att trava över fem gånger i höger varv med galopp efter. Extra roligt, det var ju så länge sedan jag galopperade i hoppsadeln. Den är verkligen härlig att rida i, ser fram emot konditionspassen när vi får galoppera på lite. :-P
 
Skrittade sedan hem på en nöjd Ariel och en mör ryttare. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0