När energin inte finns

Igår hade jag noll ork att rida. Men Ariel stod i stallet förväntansfull och ivrig. Tänkte först ignorera hennes pockande på uppmärksamhet, men beslöt mig sedan för att rida, men lägga ribban extremt lågt.
 
Så det blev en barbackatur i mörker och blåst längs storgatan. Efter igångskrittning försökte jag rida lätt i trav, men det tyckte Ariel var dumt. Hon saktade av till skritt varje gång jag försökte. ;-) Så det fick bli nedsittning trav istället och som hon travade! Jag kunde följa med utan några problem, men det var ryggen upp och rejält med tryck i bakkärran. Underbart!
 
Gjorde lite övergångar skritt-trav och även lite tempoväxlingar både i skritt och trav. Hon svarade med så stora nyansskillnader efter några gånger, att jag inte kunde göra annat än berömma massor, ge lång tygel och skritta hem. Fina underbara häst som ger mig energi när jag egentligen inte orkar någonting alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0