Runt, runt, runt

I onsdags var det träning igen. Jag var ute i god tid och kunde rida fram i tjugo minuter innan P kom. Då det låg bommar på rad på medellinjen blev det jobb över dem. Först gick vi i små snäva serpentiner över varje bom i skritt. Därefter blev det trav, över varannan bom och just över bommarna blev det skritt, för att efterlikna LC:2 en aning.
 
Så kom P och vi fick gå in på en liten fyrkant för att vid varje hörn flytta bogarnà inåt dvs få med yttersidan. Det var ganska svårt att få till känslan, Ariel hade lättare för höger varv som vanligt. Efter att det fungerade hyfsat i skritt gick vi över i trav. Det var sjukt svårt! Hörnen kom liksom hela tiden, så jag hann inte alltid med mig. Ariel jobbade dock bättre i trav tyckte jag.
 
Sedan fick vi successivt tänka volt men ändå få med yttersidan. Vi jobbade med att minska och öka volten, så jobbigt men nyttigt! Ariel tyckte att det var rätt kämpigt på den lilla volten, men försökte så gott hon kunde. <3
 
Joggade av en fin häst och skrittade sedan av. Hon var rätt flåsig också, det tar på krafterna att jobba. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0