Vilken känsla!

Igår var det träning igen. Började med att skritta fram några minuter, sedan gjorde jag framdelsvändningar i bägge varven tills jag kände att jag hade Ariel med mig. Hann även med några övergångar skritt-trav innan träningen började.
 
Först fick jag skritta på volten och försöka hitta en lugn takt hos Ariel. Hon var överilad, men även när jag tyckte hon gick bra, så gick hon för fort. Segt som kola skulle jag visst tänka. ;-) När skritten fungerade fick vi övergå till trav, även där kämpade jag en del med takten. Sedan var hon väldigt ofokuserad och spanade på saker utanför ridbanan. 
 
Vi fortsatte med skänkelvikning i skritt på volten, det är en så rolig övning! Ariel började äntligen fokusera på mig och vi fick till riktigt bra förflyttningar. I trav blev det lite svårare, men hon kämpade på och jag försökte att inte störa för mycket samt förstås stötta henne så hon orkade. Det är ett jobb som passar henne riktigt bra, hon var så fin sedan!
 
Gjorde sedan tempoväxlingar i trav, vis av erfarenhet efter att ha tränat Hampus med det, så försökte jag inte släppa iväg stödet när vi ökade till arbetstrav, utan ha kvar handen i samma läge. Det blev enorm skillnad på Ariel och några steg i både samlad trav och arbetstrav var hon helt grym. Hon kom upp lite mer i fronten och det kändes att hon satte under sig mer i bak. Så häftig känsla! Smög över i lättridning i traven och lät henne bli lite djupare i formen. När hon joggat där i bägge varven så fick hon skritta av ordentligt. 
 
Roligt med en träning där hon först verkligen inte kändes fokuserad, till att bli bästa träningen hittills. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0