Något för ivrig kanske?

Igår kom H på besök och vi tog oss en sväng i vagn. Ariel var halvsovande medan vi spände för, så pass att H undrade hur många gånger hon egentligen blivit körd. Jag räknade ut att det här skulle bli sjätte gången i vagn.... Imponerande!
 
Vi körde en annan väg än vanligtvis, ut från min gårdsplan, längs asfaltsvägen och så in förbi Bengts gård och vidare upp i skogen. Testade att köra som en loop från grusvägen och tillbaka via grässtigen, det gick alldeles utmärkt. Men Ariel blev lite för ivrig i nedförsbacken (hemåt!), så jag fick bromsa henne lite. När vi sedan skrittade hemöver tyckte hon det var onödigt att stå stilla i väntan på att en bil skullle passera. Så just att stå stilla i vagn behöver vi träna lite mer på...
 
Hon var trött efter körningen, men inte lika trött som tidigare. Så det tar sig! Skall köra samma tur på fredag igen, sedan skall jag nog våga mig lite längre bort. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0