Ridläger dag 3, pass 1

I förmiddags var det tempoträning. Vi skrittade fram, sedan fick vi rida runt den största grusbanan i olika tempon. Först skulle vi rida 220 m/min, vilket var plättlätt. Distansrittstrav, det är vi ju experter på. ;-)
 
Sedan blev det tuffare, då vi skulle komma upp i 400 m/min. Ariel och jag kämpade på i galoppen, men hon hade noll bjudning och jag kom inte åt att driva på ett bra sätt i de korta stigläder jag red i. Till sist lyckades vi ändå, men jag kände att det verkligen var gränsen för vad hon skulle klara. Så när de andra ökade ännu mer, så fick Ariel skritta. Vi har precis börjat hitta glädjen i galoppen och jag vill inte spoilera det nu. 
 
Vi fick dock avsluta med att galoppera ett varv i vänster varv också, men det gick inte fortare för det... Jag vet ju att galoppen behöver utvecklas, men det gjorde mig ändå lite nedstämd. Ariel muntrade dock upp mig, hon är underbar som ändå försöker. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0