Ridläger dag 4, pass 1

I förmiddags var det dressyr igen. Vi fick rida fram självständigt, sedan jobbade vi med lösgörande arbete, främst skänkelvikning.
 
Först fick vi rida skänkelvikning på halva diagonalen i skritt, för att sedan komma fram i trav och trava rakt fram till A, vända och trava tillbaka till utgångspunkten. Ariel var hyfsad i skänkelvikningen, men jag får som vanligt lite kortslutning i hjärnan, vilken hjälp som gör vad. Blir så less på mig själv. :-(
 
Fortsatte med att göra volt direkt efter skänkelvikningen, i trav fast skänkelvikningen i skritt. Det gick hyfsat okej. Svårare blev det när vi istället skulle fatta galopp och galoppera på volten. Vi fick till det några gånger, faktiskt till och med så Ariel började böja sig i kroppen. Heja! 
 
Men jag fick inte ihop hjälperna öht, för att kunna fatta höger galopp efter skänkelvikningen, skulle jag vilja flytta om skänklarna, men det fick jag inte... Krångligt!
 
Ariel blev i alla fall superfin, när vi fick avsluta med att jobba självständigt så gjorde hon ett par härliga ökningar till mellantrav. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0