Fröken Fri Fart

I onsdags blev det longering på ridbanan. Den är inte isig på övre delen längre, så vi höll oss där. Ariel var extremt övertaggad, lät henne värma upp som hon ville första fem minuterna och då blev det bara galopp... Tog sedan på inspänningstyglarna men det gjorde ingen skillnad. Hon försökte sig på att bestämma gångart när jag krävde lite av henne, så det blev ett pass där vi renodlade hjälperna och hon efter många om och men till sist lyssnade på mig. Hon förstod inte alls varför hon inte fick galoppera när jag ville att hon skulle trava. Vid några tillfällen surade hon ihop fullständigt, gjorde halt och hävdade att hon lika gärna kunde stå kvar där, när hon nu inte fick gå framåt.
 
Ston och vårkänslor... ;-) Sista minuterna var hon fin, men jag hade förstås gärna sett henne fin hela passet. Var dock rätt glad att jag inte satt på när hon gjorde de värsta skutten och bakutsparkarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0