Mjuka danssteg

Idag var jag medveten om att det blåste, så jag sänkte kraven utifrån det. Vi red till vändplanen och jobbade lite dressyr. Började med att vända på fyrkant och försöka få med yttersidan. Gjorde en del halter sedan, innan jag bad om att variera ställningen inåt, rakt fram och utåt. Inga bekymmer alls. :-)
 
Red sedan några varv med fokus på följsam hand, innan jag bad om trav. Mjuk och fin i traven, så jag testade att korta tygeln något och sitta ned. Känslan av mjuk, följsam ja nästan böljande häst under mig var fantastisk! <3 Vi dansade tillsammans och jag satt med i traven istället för mot. Lycka!
 
Eftersom det kändes så bra, så nöjde jag mig där och skrittade hem. Att hon var helt fokuserad på mig fast det blåste, det var ett riktigt stort framsteg. Tror dock mycket sitter i mitt huvud. Är jag fokuserad, så är hon det. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0