Volter är svårt, eller?

I onsdags var det dressyrträning igen. Jag hade helt missbedömt tiden, så vi värmde upp i tjugofem minuter. :-P
 
Skrittade först fram, jobbade sedan med halter, vändningar och framdelsvändningar. Hon var hyfsat koncentrerad. När det fungerade bra lade jag även in övergångar till trav samt tempoväxlingar i skritt. Hon kändes riktigt fin när P ropade på oss och det var dags att sätta igång.
 
Vi red på stora mittvolten i trav. Satt ned i traven hela passet. Först skulle jag forma efter volten, sedan ställa henne utåt, ställa tillbaka inåt och så utåt igen. Svårt, men Ariel var duktig. Vänster varv var som vanligt svårare, men det fungerade bara jag red. Sedan fick jag lägga in två tiometersvolter i varje varv av stora volten, vi fick kämpa en del, men det blev bra volter på slutet. Heja oss! Vi avslutade med tempoväxlingar i trav som var så jobbigt, men där jag fick till en helt otrolig kort trav vissa steg. Underbart!
 
Joglade av en fin Ariel och skrittade sedan av några minuter. Det är så roligt att det går framåt hela tiden. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0