Barbacka i mörkret

I fredags beslöt jag mig för att rida en sväng på Ariel. Vi skulle träna både lördag och söndag för S, så det kändes som jag behövde checka läget lite innan. ;-)
 
Lat som jag ofta är nu, så blev det en barbackatur. Skrittade till ridbanan och jobbade en kort sväng på den. Jobbade med halter och att få reaktioner för små hjälper. När jag fick till en övergång från halt till skritt genom att bara tänka, red vi hem igen som beröm. 
 
Testade att trava några meter och jag får mycket bättre rörelse i sitsen när jag rider barbacka. Så det får nog bli lite mer barbackaridning framöver. Ariel var bekvämare också, så snart är ryggmusklerna helt på plats igen. :-)
 
Frågan är hur många som skulle komma på idén att rida barbacka i mörkret på en häst som inte ridits på en vecka. :-P Men Ariel är fantastisk som vanligt. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0