Oren prinsessa

I lördags var det dags för årets sista träning för S. Dessutom två dagar i rad! :-) Jag var dock inte pigg på att åka och drog på det in i det längsta innan jag lastade Ariel och åkte. Hon var lika lättsam att åka med som vanligt, även om det var ett tag sedan sist.
 
Väl framme gjorde jag i ordning och red fram. Var ju ett tag sedan jag verkligen red Ariel, så det blev en del övergångar i alla gångarter för att checka av fokuset. Galoppen var det si och så med, men jag hetsar inte upp mig utan låter det bli som det blir.
 
Jobbade lite med framdelsvändningar för att behålla fokus hos oss bägge. Min kompis J skulle rida efter mig och fick se Ariel trava lite. Hon tyckte det så grymt bra ut med tanke på hur länge hon vilat. ;-)
 
Så fick vi skritta och trava runt S. Hon bad mig byta varv, fortfarande i trav och sedan sade hon att Ariel tyvärr såg lite, lite oren ut. Gjorde halt och S visiterade. Hon tyckte att Ariel inte riktigt tog för sig med vänster fram och hittade en galla vid knäleden vänster bak som kanske kunde påverka.
 
Jag satt av och kände, varvid Ariel vände på huvudet och tydligt sade "ja, matte, precis där är jag öm". Så det blev avskrittning för hand och vila i hage minst två veckor. Eftersom jag ändå inte har någon ridlust, så får hon vila tills jag hittar den igen.
 
Redan dagen efter var hon oöm igen och nu är hon inte ens gallig längre. Så förmodligen var det något hon gjort precis innan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0