Allt flyter

Igår red vi till vändplanen för att kolla av hur bra det går att rida dressyrjobb där och även hur min fot klarar av det. Ariel var pigg och glad på väg dit och ännu gladare när hon insåg att vi skulle jobba på vändplanen. Den hästen älskar verkligen att jobba. :-D
 
Vi red mest i skritt och trav, jobbade med tempoväxlingar i skritt och övergångar skritt-trav. Ställa lite i nacken och böja på "kortsidorna". Hon kändes fantastiskt fin! :-) Jag sitter helt okej utan stigbyglar, även om det blir lite jobbigare för magmusklerna. Nyttig sitsträning!
 
Testade lite galopp i vänster varv, men hon fattar så "stort" nu och galopperar genom ryggen, så jag har lite svårt att behålla balansen. Dvs mer träning för mig... ;-)
 
Vi var så nöjda bägge två när vi skrittade hemåt. Blev ett lite kortare pass dels för att vi (eh jag...) inte är så igång och dels för att det ändå var några dm snö att jobba i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0