Repetition

I tisdags red jag till vändplanen för att repetera lite av det vi gjorde i söndags. Eftersom jag varit så dålig på att träna på tempoväxlingar i trav, så är det verkligen dags att jag tar mig i kragen och börjar jobba med dem. För det gör stor skillnad på Ariel...
 
Jobbade först med övergångar halt-skritt, tills jag kände att Ariel verkligen var fokuserad på mig och helt med mig. Visst skiftar hennes fokus ibland, men jag kan alltid gå tillbaka till övergångarna och hitta henne igen. 
 
Sedan jobbade vi med tempoväxlingar i trav. Jag har lite svårt att känna när hon kortar upp traven, men märker att hon faktiskt gjort det när hon får öka på framåt igen. :-) Jag red barbacka, så det var en del balansjobb för mig. Hon blev så sjukt fin av jobbet!
 
Eftersom vi fick bra resultat så fort, så blev det snabbt klapp och beröm och skritt hem igen. Fina tjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0