Tufft eller bara mesigt?

Idag tog vi äntligen en tur med vagnen igen. Vi provade att köra uppför berget vid hammarvägen. Skrittade en glad Ariel ända tills det planade ut, då blev det joggtrav. Hon joggade på riktigt trevligt. Vi pustade lite när vi svängt in på grusvägen mot berget, men sedan blev det trav i lite tuffare tempo. 
 
Var ganska svårt att hänga med, då det var ojämnt, med massor av småbuskar på vägen och givetvis även kuperat. Ariel verkade tycka det var kul dock, men när vi vände och fick nosen hem slutade hon lyssna på halvhalter... Så vi fick avbryta travandet med att göra en del lydnadsövningar i skritt (dvs halter och tempoväxlingar), det var astråkigt tyckte Ariel men hon blev successivt bättre. Jag vet ju att hon är mindre lydig även när jag rider och nosen pekar hemåt, men det är lika bra att ta tag i det nu, så det inte blir något problem.
 
Jag tyckte vi körde en tuff tur, 10 min trav blev det totalt och vi körde 4,6 km dvs längsta sträckan hittills. Men Ariel var helt oberörd när vi var hemma och knappt svettig... Så nästa gång testar vi att köra rakt fram på hammarvägen och lite mer intervaller i traven än vad det blev nu. Skoj oavsett. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0