Repetition är kunskapens moder

På't igen bara! Idag kom Ariel självmant fram till mig i hagen, fast jag bara lockade henne med "vi ska rida barbacka". Som belöning när hon klätt på sig grimman fick hon förvisso en brödbit, men den senaste tiden har hon vänt och gått iväg redan när hon sett grimman, så det är helt klart ett framsteg. :-) När Ariel går iväg betyder det att hon behöver vila och det har hon fått ganska mycket senaste tiden. ;-)
 
Borstade bort ett par lass med lös päls, kratsade hovarna och tränsade med micklem-tränset. En bra gång är ingen gång, eller hur? :-P
 
Skrittade iväg på en glad häst som för ovanlighetens skull inte ville svänga vänster till vändplanen. Nåja, jag framhärdade och vi kom till vändplanen ändå. 
 
Började med att skritta på volten och hitta rundningen. Tycker att jag kan känna efter bättre när jag rider barbacka. Likaså när vi gjorde skänkelvikning på volten, jag var mer medveten om VAD jag gjorde och vad det fick för effekt. Ariel jobbade på så himla bra i skänkelvikningen, det är verkligen en av hennes favoritövningar. <3
 
Efter att vi gjort bra skänkelvikningar i bägge varven (med små pauser på lång tygel) gav vi oss i kast med att rida liten volt följt av tagen bakdel. Det är skitsvårt (!) att känna om Ariel har bakdelen innanför, men jag tror vi fick till det några steg. Vred jag på huvudet tyckte jag det såg ut som så, men då störde jag förstås Ariels balans. :-P
 
Efter ytterligare skrittpaus avslutade vi med att sätta ihop alltihop (förutom traven, ingen trav alls idag). Det gick bättre än väntat, men det är verkligen ursvårt att ändra och joxa åt olika håll. Jag känner verkligen hur Ariel suckar inombords "Men BESTÄM dig var jag ska ha rumpan!"... ;-)
 
Skrittade hem nöjda bägge två och micklembettet är helt klart värt att fortsätta rida på. Även om hon kliar sig när hon haft det på sig, till skillnad från sitt vanliga träns. Men jag tror det är nosgrimman som spökar, normalt har hon ju inte nosgrimma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0