En lång, lång väntan

Tog in Ariel från hagen en halvtimme innan hovslagaren skulle komma. Hann både borsta av det värsta och kratsa hovarna (samt konstatera att benen var blöta och behövde torkas med handduk) när K ringde och meddelade att hovslagaren var en och en halv timme sen... Typiskt!

Funderade på om jag skulle slänga ut Ariel i hagen igen, men istället beslöt jag mig för att göra ett tålamodstest. Orkar hon vänta?

Så först fick Ariel sig en rejäl rykt, sedan gick vi en liten sväng i ladugården (och tittade på en spännande halmbal) för att avsluta med lite träning. Lade på selen och spände denna gång även fast svanskappan. Det brukar ju vara ett kritiskt moment för unga hästar, men Ariel reagerade överhuvudtaget inte! *stolt*



Sedan satte jag på sidepullen och tränade tygelhjälper. Hon har helt klart förstått det, förutom när hon blandar ihop ledande tygeltag med förhållande vissa gånger (då hon själv ändå vill stanna). Däremot visar hon upp en lite tjurig sida, hon vill gärna gå sin egen väg och inte den väg matte föreslår...

Vi avslutade träningspasset med att ta på bettet ett tag. Hon tuggar mycket fortfarande, men glömmer bort bettet allt längre stunder. Dock verkar hon inte vara överförtjust i det, utan föredrar sidepullen.

Så kom äntligen hovslagaren och han knipsade raskt bort en massa horn på Ariels söta hovar. De har ju nötts en hel del av sig själv, men just tån blir lite lång ändå. Däremot var han mycket nöjd med hornkvalitén och berömde lite extra att hon hade så fin stråle ("lovely frogs" som han sade).

Det var en nöjd Ariel som gick ut i hagen igen. Vi tog en omväg in i transporten en gång, men sedan tyckte jag att hon fått så pass mycket nya saker att det fick räcka för idag. På grund utav lite roligheter på jobbet så kommer jag inte se Ariel förrän på fredag igen, så hon har gott om tid på sig att smälta allt från idag.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va kul att det går så bra med Ariel! :O)

Tänk bara på att reaktionen på svanskappan kan komma långt senare. Det gjorde det på Charlie - det kom inte förens han var i vagn första gången!

2008-08-22 @ 14:36:31
URL: http://www.nogg.se/charliesfamilj
Postat av: Ellinor Karlström

Ja, det är roligt att allt går så bra. Men jag väntar självfallet på någon slags reaktion på något, förr eller senare brukar det komma.



Jag misstänker att just svanskappan kan vara ett sådant, och jag skulle inte kalla henne invand på sele heller. Tur att man har gott om tid på sig. :-D

2008-08-22 @ 16:58:04
URL: http://habina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0