Nya roliga händelser

Idag har vi hunnit med massor med spännande saker, men jag skall försöka skriva i tidsordning. Gick direkt ut i hagen och testade Ariels distansträns. Tyvärr hittade jag inte någon gjord, så förbygel + martingal fick jag strunta i. Sedan tyckte Ariel att tyglarna var lite läskiga, så när jag fotograferade blev det enbart sidepullen. Eftersom Ariel inte är van vid bett knäppte jag dessutom bort de sidostyckena. Vi behöver ju inte ta allt nytt på samma gång...

Visst ser hon tävlingssugen ut! :-D

image104

Sedan fick hästarna ett ryck och galopperade iväg en sväng. Jag passade på att förbereda i stallet för att ta in Ariel, så när de sprungit av sig lite blev det uppfostran ( = gå ifrån flocken). Ariel tyckte det var helt okej, speciellt som Eldur faktiskt följde med henne...

Borstade igenom henne och hällde på switch. Sedan kratsade vi hovarna och Ariel var lite irriterad över det. Faktiskt så irriterad att hon försökte nafsa mig i baken. Jag sade ifrån och kratsade klart. Sedan hämtade jag mitt äppelbett och förklarade för Ariel att om hon envisades med att nafsa kunde hon lika gärna äta på bettet istället. Nyfikna Ariel tog förstås bettet i munnen och tuggade en stund. Sedan släppte hon, tog det igen, tuggade, släppte, tog det igen och så vidare ungefär fem gånger. Sedan tyckte jag att hon lekt färdigt och lade undan bettet. Men jag hoppas hon fortsätter vara lika positiv till bettet även i höst...

På väg tillbaka till hagen tränade vi lydnad. Jag gick ett par steg, stannade, gick igen, stannade och Ariel följde snällt med hela tiden och stannade när hon skulle. Även om hon suckade och tyckte jag var lite väl fånig några gånger. Duktig tjej!

image105

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så fin hon blev i det röda tränset! Du får kolla in Freemax:en på Börjes när vi är där, hade matchat det skitsnyggt! Fröken kanske vill ha ett sånt det träns i lila sen.. Är det stelt eller mjukt? Har aldrig kännt på biothane..*nyfiken*

2008-06-01 @ 18:27:49
URL: http://ellabus.blogg.se
Postat av: Ellinor Karlström

Det är stelt innan man använt det, sedan mjuknar det. Älskar biothane, bara att skölja av under vattenkranen. :-D

2008-06-01 @ 19:33:18
URL: http://habina.blogg.se
Postat av: Lisa

Och det bästa av allt, det skaver inte! Men de hade ju inga lila på distansritt.nu =(

2008-06-01 @ 21:47:43
URL: http://ellabus.blogg.se
Postat av: Ellinor Karlström

Här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=882870 har just lila diskuterats... :-)

2008-06-02 @ 05:23:20
URL: http://habina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0