Det där med mankhöjd

Inom en snar framtid (2,5 månader) fyller ju Ariel ett år. Då är det viktigt att mäta henne, för att få något slags hum om hur hög hon blir.

Egentligen spelar det inte så stor roll för mig hur hög hon blir. Jag önskar att hon blir större än 135 cm, men helst under ponnymåttet så länge hon är 4-6 år, så jag får tävla henne som ponny då.

Av en slump, då en bekant mätt sina ettåringar, kollade jag upp hur Ariel låg till i statistiken. Hon mättes ju till 122 cm för några veckor sedan. Om hon inte skulle växa mer fram till ettårsdagen (inte särskilt troligt) blir hennes vuxna mankhöjd 135 cm. Så jag kan pusta ut. :-D

Leker vi lite med siffrorna, och räknar med att Ariel blir 2 cm högre för varje månad, vilket hon i snitt blivit sedan jag köpte henne, så är hon 128 cm som ettåring. Vilket enligt statistiken betyder att hon blir *trumvirvel* 143 cm som vuxen. Fullt tillräckligt...

Det skall bli intressant att se hur exakt statistiken är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0