Äntligen ses vi igen!

Fullt upp på jobbet kombinerat med en helgutbildning har gjort att jag inte varit hos Ariel på en vecka! Men igår var det äntligen dags, på med gummistövlar och regnjacka för att trotsa höstvädret. Påminner mig själv om ett gammalt blogginlägg ( http://habina.blogg.se/2007/october/gnall-gnall-gnall.html ) där jag bland annat längtade efter en blöt, lerig höst-häst. Hm...

Ariel är verkligen duktig på att uppfylla mina önskemål. För vad möter jag (efter 10 min letande i hagen) om inte en blöt, lerig höst-häst. Hädanefter måste jag tänka efter både en och två gånger innan jag önskar mig något.

Vi traskade iväg från de andra hästarna, in i stallet en sväng för lite pedikyr samt pussande på blöt mule. Däremot var det ingen mening att göra något åt pälsen, det regnade fortfarande och jag vill inte förstöra den vattenavstötande funktionen.

Ariel var något förvånad över att få återvända till hagen så snart. Men, skall vi inte göra något matte?! undrade hon och försökte noppa mig i armen. Leeeeka! föreslog hon sedan och ruskade på huvudet med bus i blicken. Men tråkiga matte släppte bara ut i hagen igen. Fredag blir det bus, det är tydligt att hon faktiskt uppskattar våra lekar i rundkorallen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0