Nervöst...

Nu har jag bokat stallplats för utställningen den 8:e augusti. Det blir att vi kommer dit redan på fredag kväll. Planen är att stanna till lördag kväll, men de som har hand om uppstallningen tyckte absolut att vi kunde stanna en natt till. Vet inte hur jag skall göra. Oroar mig lite för vad Ariel skall tycka om att stå uppstallad hela tiden, den här bilden talar ju sitt tydliga språk.



Samtidigt är det ju en nyttig erfarenhet för henne, på både kurser och tävlingar måste hon lära sig att stå på box. Tyvärr. Jag vet dock inte vad jag skall vara mest nervös för. Att få allt att klaffa (boende, hyra av bil, hyra av transport, medhjälpare), att få Ariel hyfsat ren och presentabel, att köra hela vägen själv (!), att klara av Ariel på plats eller att faktiskt vakna den 9:e och inse att allt är över...

Sedan måste jag köpa en lädergrimma för transporten, en täckesgjord att fästa svansskyddet i och ett transportgrimskaft. Undrar om hon klarar sig med fleece- och regntäckena, eller om hon behöver ett tunnare svettäcke också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0