1 år tillsammans!

För ett år sedan åkte jag med en nervös klump i magen till Sigtuna. Jag skulle få träffa fyra unga fjordston som var till salu. Alla fyra hade Hugo som pappa, det var därför jag var intresserad.



I stallet kändes det som dött lopp mellan Ariel och Glittra. På väg ut i hagen rymde Ariel och rejsade runt som en tok. Så mycket energi och livsglädje! Sedan lät hon mig fånga in henne, sötnosen!



Alla hästarna busade runt en stund i hagen, förutom Ariel. Hon stod hos mig och gosade en bra stund. När hon sträckte sig allt vad hon kunde för att nå upp till min axel, då visste jag. Det här var hästen med stort H! Jag är evigt tacksam för att jag fick möjlighet att köpa Ariel, trots att hon egentligen inte var till salu.

Min ögonsten...


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Släktskap i all ära, men det är magkänslan som till sist avgör. Kul att ni har varandra, Ariel och Du.

2009-01-21 @ 10:18:28
URL: http://http://viggartorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0