Vemodigt men samtidigt spännande

Hela dagen hade jag en vemodig känsla i kroppen. Jag hade ju ställt in mig på en längre vistelse i gamla lösdriften, nu när flytten kom så plötsligt har det ju blivit sista gången jag åker ut hit med bilen.

Tog in Ariel direkt och gav henne hö att mumsa på. Borstade av henne och hon har nu verkligen kommit igång med fällningen. Dock fäller hon nästan ingenting över rygg och bakdel, kanske för att hålla sig varm? Gav mig i kast med hovarna för första gången, det gick hyfsat men jag behöver köpa en Mercury-rasp. Frågan är bara var man hittar en sådan.

Gjorde i ordning för ridning, vilket förstås också kändes vemodigt. Valde att rida genom sommarhagen ut till banvallen, en tur som vi bägge tycker om. Ariel stod helt stilla vid uppsittningen och tog bara ett steg fram när jag grejade med mobilen. Det tar sig! Däremot var hon inte så förtjust i idén att gå genom sommarhagen, så där fick hon vara kålmask ett tag.

Vi hoppade dike också. Var inte alls tänkt så, men uppenbarligen kan man inte gå över dike om man har Hugo-blod i sig, så det blev ett hopp. Jag var väl inte helt med på noterna, men över kom vi i alla fall. På hemväg var det inte lika ivrigt som tidigare, kändes snarare lugnt och harmoniskt. Travade en kort snutt, kom till och med åt att driva lite.

Löste upp svansflätan efter ridturen och Ariel fick så fin svans. Eller vad säger ni?


Sedan blev det stretching och mer höätande. Visst är hon fint matchad (observera utrustningen i bakgrunden)?


Jag tvättade utrustningen och började bära ut det mesta i bilen. Tog på Ariel transportskydden på prov och hon brydde sig inte ett dugg. Flätade svansen igen och band upp Ariel ordentligt för klippning av man. När jag ändå var i farten blev skägget och örontofsarna klippta också. Ariel stod snällt hela tiden, men det märktes att hon egentligen mest ville ut. Så jag tog ut henne i hagen igen.

Nyfriserad!


Sedan packade jag bilen knökfull, det enda som är kvar i stallet är det som behövs imorgon. Svängde förbi paddocken och försökte få loss allt hindermaterial. Lyckades med nästan allt, men åtminstone en bom och två plank får vara kvar tills sommaren kommer på riktigt. Tror nog att jag kan få plats med dem i bilen faktiskt...

Ringde till F och frågade om det var okej att jag lämpade av alla grejerna i stallet redan idag, så de slipper tillbringa natten i min lägenhet. Inga problem där, så jag körde till nya lösdriften och packade ur allting igen. Blev lite huller om buller, men huvudsaken är att de är under tak nu, så får jag ordna med hur grejerna egentligen skall vara imorgon.

Träffade några nya stallkamrater och de verkade riktigt trevliga. Har redan blivit lovad diverse rundturer på ridvägarna samt utpekat var någonstans den superbra klätterbacken är. Känner mig verkligen välkommen!
 
Avslutar med en bild på Ariels svansfläta.
Trackback
RSS 2.0