Träningsupplägg fram till premieringen

1 juli Dressyr
2 juli Uteritt med joggtrav
3 juli Lin- eller löshoppning
4 juli Uteritt med klättring
5 juli Promenad på asfalt
6 juli Ledig
7 juli Ledig
8 juli Dressyr
9 juli Uteritt med joggtrav
10 juli Longering
11 juli Uteritt med klättring
12 juli Promenad på asfalt
13 juli Promenad
14 juli Dressyr
15 juli Promenad
16 juli Uteritt med joggtrav
17 juli Lin- eller löshoppning
18 juli Uteritt med klättring
19 juli Promenad
20 juli Uteritt med joggtrav
21 juli Longering
22 juli Uteritt med klättring
23 juli Promenad

Kommentarer
Postat av: eVAMARIA

Snyggt schema! Me like scheman... Sen att det inte håller så ofta - det gör inget. Att planera e halva nöjet! Skönt att du e en sån som är på samma linje :)



Ta bort den där "detskitersig"-känslan! Det går som det går - bara du har gjort allt för att förbereda så har du gjort det du kan!

2010-06-30 @ 22:12:04
Postat av: Marina

Oj, så mycket går inte mina tävlingshästar, eller unghästar. Känns som om det är tur att jag numera går på magkänsla o utvärderar passen i efterhand istället för att planera för mycket i förväg som jag gjorde förut, det blir jag stressad av.



Lycka till med ditt schema o premieringen :)



2010-06-30 @ 23:25:46
Postat av: Ellinor Karlström

Evamaria: Haha, nä jag är hopplös på att följa schemat sedan... Men den här gången skall jag försöka! Åtminstone så länge det inte är Ariel som känner sig trött. ;-)



Marina: På vilket sätt kändes det mycket? Hon rids tre gånger i veckan, resten är ju "jobb" från marken. Förklara gärna!



Schemat är ju en grund, sedan måste man alltid vara flexibel när man ser hästen för dagen.

2010-07-01 @ 10:39:15
URL: http://habina.blogg.se/ariel
Postat av: vikky

Jag funderade också på om det inte är väldigt mycket. Även om det bara är promenad eller arbete från backen är det ju ändå Arbete. Tror Marina menar som mig då att minst 1-2 dagar per vecka kanske hon inte ska arbetas ALLS, utan borstas och mysa lite lixom. :)

Men som sagt alla har vi lärt oss olika och du känner ju hästen bäst :)

Lycka till på premieringen! :D

2010-07-02 @ 13:33:13
Postat av: Clara

Sen beror det väl också på hur hårt man arbetar när man är ute, inte bara på hur ofta.:)

2010-07-02 @ 15:55:35
Postat av: Ellinor Karlström

Vikky: Jo, men sådana dagar kommer ju automatiskt, inget jag behöver planera in. :-P Redan den här veckan går åt skogen, då jag den 1 juli hjälpte en kompis att flytta sin häst = ingen tid till Ariel. Sedan idag, 3 juli, har vi ihopsläpp med en annan häst och förmodligen kommer jag inte hinna med Ariel då heller... Så planeringen ser ju mastigare ut än den blir i verkligheten. :-)



Clara: Ja, man skall alltid komma ihåg att det beror på hur ofta man rider, vilken hastighet man rider och hur länge man rider. Jag skrittar så gott som enbart, det blir lite trav för flåsets skull, men eftersom Ariel skall bli distanshäst vill jag ju ha en hållbar häst och då är det massor med skritt som gäller...

2010-07-03 @ 09:10:31
URL: http://habina.blogg.se/ariel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0